Page content

Tot 10KG per Maand Afvallen Met deze simpele tip

Tot 10KG per Maand Afvallen Met deze simpele tip

mentaledieetplan-widget4

Dit artikel is voor mensen die overgewicht hebben en definitief op een veilige manier willen afvallen. Snel, gemakkelijk en plezierig afvallen zonder ingewikkelde en vervelende systemen.

Dit artikel bevat een wetenschappelijk onderbouwde aanpak voor gewichtsverlies. We werken samen met jouw lichaam om overtollig vet kwijt te raken. Dit maakt gewichtsverlies gemakkelijk en plezierig.

Als je overgewicht hebt en je past toe wat er in dit artikel staat dan zul je:

  • Tot 2 kilo per week afvallen;
  • Al je overtollige lichaamsvet verbranden;
  • Nooit meer een vervelend honger gevoel hebben;
  • Precies weten wat goede en slechte voeding is en;
  • Nooit meer een lange en zware training hoeven doen.

In dit artikel ga je leren hoe je snel, gemakkelijk en plezierig kunt afvallen – zodat je overtollig vet verbrandt, van je eten kunt genieten zonder schuldgevoel en geen zware trainingen meer hoeft te doen.

Het werkte al voor duizenden andere mensen, dus waarom niet voor jou? Begin nu, zet door en je zult zien dat afslanken wel degelijk gemakkelijk en plezierig kan zijn. (Je hoeft me niet te ‘geloven’, maar ik zou graag willen dat je het probeert. En pas als je zelf gezien hebt dat het werkt wil ik dat je me ‘gelooft’.)

gezondeslankelijn-Overgewicht-nederland-infographic

Gezond en gemakkelijk afvallen

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: De beste manier om snel, gemakkelijk en plezierig af te vallen is je voedingspatroon optimaliseren.

Ons lichaam is niet gemaakt voor de voeding die we vandaag de dag eten. In de miljoenen jaren van evolutie eten we pas de laatste tientallen jaren de “moderne” voeding. Al die honderdduizenden jaren daarvoor aten we heel anders.

De moderne voeding bevat veel koolhydraten, deze vind je bijvoorbeeld veel in granen, aardappels en suikers. Daarentegen aten mensen duizenden jaren  geleden vooral veel groenten, vlees, vis en noten. Veel wetenschappers pleiten ervoor om deze voeding terug te brengen in ons huidige voedingspatroon. Deze wetenschappers zijn er van overtuigd dat ons lichaam voor die voeding gemaakt is.

Veel granen en suikers verstoren het ‘vet-opslagsysteem’ in ons lichaam. Door de granen en suikers die we met de moderne voeding eten, kunnen we ons lichaamsvet niet meer goed verbranden en dus neemt ons lichaamsgewicht toe. Goede vetten daarentegen, helpen juist je lichaamsvet verbranden.

Onderzoek van de Johns Hopkins University in Amerika (oktober 2011) toont aan dat een voedingspatroon met veel vetten, weinig granen en suikers resulteert in sneller gewichtsverlies ten opzichte van een voedingspatroon met weinig vetten en veel granen en suikers.

Deze studie beschrijft twee groepen mensen, waar de proefpersonen gemiddeld 100 kilo wegen. Beide groepen volgen 6 maanden exact hetzelfde trainingsprogramma, maar eten anders.

  • Groep 1 heeft een dieet met veel vet en weinig granen en suikers.
  • Groep 2 heeft een dieet met juist weinig vet en veel granen en suikers.

Groep 1 (weinig granen en suikers) verloor in 40 dagen ongeveer 5 kilo, terwijl de tweede groep (veel granen en suikers) daar ongeveer 70 dagen over deed. Ook is het hart en vaatstelsel van de eerste groep bekeken, en het bleek dat de grote hoeveelheden vet geen negatieve invloed hebben gehad op het hart en vaatstelsel.

gezondeslankelijnJohnHopkinsStudie

Je lichaam is (via evolutie) al miljoenen jaren gewend aan een koolhydraat-arm dieet met veel gezonde groenten en vetten. Het is nietingesteld op een koolhydraat-rijk dieet, met veel granen en suikers. Toch eten we koolhydraten bij elke maaltijd: bij het ontbijt, brood of havermout; bij de lunch, brood of een wrap; en bij het avondeten, een bord aardappels, rijst of pasta. En dan heb ik het nog niet eens over de enorme hoeveelheid suikers die we per dag binnen krijgen.

 

Het stappenplan om af te vallen

Zoals je hierboven hebt kunnen zien zijn granen en suikers voedingsstoffen die je dikker maken en gezonde vetten zijn voedingsstoffen die je helpen afvallen. Hier het stappenplan om snel, gezond en plezierig af te vallen:

Stap 1: Elimineer suikers en slechte vetten uit je voedingspatroon.

Stap 2: Vervang de granen die je eet met gezonde vetten en groenten.

Stap 3: Zorg dat je voldoende andere essentiële voedingsstoffen binnenkrijgt.

Pas deze stappen toe in je dagelijks leven en je zult snel, gezond en plezierig afvallen. Hieronder nog een toelichting op de 3 punten.

Stap 1: Elimineer suiker en ongezonde vetten

Suiker zit in bijna al het geproduceerde voedsel. Van pastasauzen tot afbakbroodjes en van een boterham tot frisdranken. Een goede regel om je suikerinname drastisch te verlagen is om geen geproduceerd voedsel meer te eten.

Ik wil hier niet mee zeggen dat al het geproduceerde voedsel ongezond is. Ik wil hiermee zeggen dat, als je geen geproduceerd voedsel eet je vrijwel onmogelijk te veel suiker of ongezonde vetten kan eten.

En dan zijn er natuurlijk nog de producten waarvan we allemaal weten dat er suiker in zit, zoals: snoep, koekjes, frisdrank, cakejes en taart. Ooit wel eens gehoord van een rustig kabbelend frisdrank-beekje tussen de snoep-bomen door? Natuurlijk niet. Allemaal geproduceerd voedsel, dus… laat je niet verleiden om dit ongezonde eten en drinken tot je te nemen.

Nogmaals, ik zeg hier niet dat al het geproduceerde voedsel ongezond is. Geen geproduceerd voedsel eten, is enkel een goede vuistregel om je inname van suiker en slechte vetten te elimineren.

Niet alle vetten zijn even gezond. Sommige vetten zijn zelfs erg ongezond voor je lichaam. Met name transvetten en omega-6 vetten zijn de vetten die je moet mijden in je dagelijks gebruik. Veel van deze vetten worden gebruikt in geproduceerd voedsel (zoals koekjes, fast-food, pizza, donuts en zelfs brood). Dus als je geproduceerd voedsel vermijdt dan elimineer je een grote groep van deze slechte vetten.

Verder geldt over het algemeen dat alle vetten die niet genoemd worden bij de gezonde vetten (zie hieronder), ongezonde vetten zijn. Vermijd deze dus!

Stap 2: Vervang granen door gezonde vetten

Vermijd voeding met veel granen. Bekende voorbeelden zijn: brood, havermout, pasta, crackers, pizza en rijst. Het eten van granen zorgt voor veel energie, je kan deze energie echter ook op een gezonde manier verkrijgen door het eten van goede vetten.

Voeg de volgende goede vetten toe aan je voedingspatroon:

  • Koud water vis (met name: haring, sardientjes, makreel en wilde zalm)
  • Grasgevoerd vlees (Vee dat het hele leven buiten in de wei gras heeft gegraasd)
  • Scharrel kip/ei (Weinig antibiotica en omega-3 rijk voedsel)
  • Visolie
  • Walnoten / Walnootolie
  • Lijnzaad / Lijnzaadolie
  • Sesamzaad
  • Boter (Van melk van grasgevoerd vee)
  • Kokosolie (Goed om in te bakken)
  • Extra vergine olijfolie
  • Krillolie
  • Donker groene groente

Hieronder de acties die je moet ondernemen om gezonde vetten in te voeren in je voedingspatroon – zodat je vet verbranding stimuleert en dus snel, gemakkelijk en plezierig afvalt:

  • Bak in (veel) kokosolie;
  • Eet veel noten, pitten en zaden (met name: walnoten, hazelnoten, amandelen, lijnzaad, pompoenpitten, sesamzaad en zonnebloempitten);
  • Eet 3 keer in de week koud water vis, zoals haring, makreel, sardientjes en wilde zalm;
  • Eet grasgevoerd vlees (zoek verkooppunten op het internet);
  • Voeg een goede scheut extra vergine olijfolie of lijnzaadolie toe aan elke maaltijd;
  • Eet scharrel-ei, dat rijk is aan omega-3 en;
  • Slik krillolie supplementen.

Stap 3: Zorg dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt

Hieronder de acties die je moet ondernemen om voldoende andere essentiële voedingsstoffen binnen te krijgen – zodat je niet alleen snel, gemakkelijk en plezierig maar ook nog eens gezond afvalt:

  • Eet 400 gram groente per dag;
  • Eet verschillende kleuren groente op een dag;
  • Drink 2 tot 3 liter water per dag (niet rond maaltijden);
  • Eet meerdere kleine porties eten per dag;
  • Eet totdat je geen honger meer hebt (NIET totdat je ‘vol zit’);
  • Slik hoge kwaliteit vitamine, mineralen en krillolie supplementen (Bijv. van het merk New Chapter) en;
  • Eet veel koud water vis (makreel, haring, sardientjes en wilde zalm) en grasgevoerd vlees.

Pas deze acties toe in je dagelijkse routine om snel, gemakkelijk, plezierig en gezond af te vallen. “Je bent wat je eet” is een bekend gezegde. Je zult als je de bovenstaande stappen volgt, de komende tijd merken dat dit gezegde op waarheid is gebaseerd.

NU is het moment om te beginnen en deze acties toe te passen in jouw dagelijkse routine …om zo je ideale gewicht te bereiken.

Let op: In het begin kan de afwezigheid van granen en suikers een licht hongergevoel veroorzaken. Zorg daarom dat je geen “fout-voedsel”, maar altijd voldoende gezond voedsel in huis of bij de hand hebt, zodat je niet uit gewoonte en gemakzucht naar ongezonde voeding grijpt. Door voldoende gezonde vetten en groenten te eten verdwijnt dit hongergevoel vanzelf.

Begin nu, zet door en oordeel pas een maand later.


7x7book-gezondeslankelijn

 

mentaledieetplan2

Comment Section

0 reacties op “Tot 10KG per Maand Afvallen Met deze simpele tip

Plaats een reactie


*


mentaledieetplan